תפריט

Search
Close this search box.

גמילה מסם נייס גאי – השלבים ומשך הזמן

נייס גאי, הוא סם פיצוציות המורכב מתערובת של חומרים סינתטיים וטבעיים שנצרכת בעישון או אידוי. הוא נחשב לחלופה לסמים "קלים" מסוגים שונים בגלל מחירו הזול יחסית או השפעתו המהירה והעוצמתית, אך בפועל הוא סם לכל עניין ודבר. נייס גאי מיוצר מעלים מיובשים שעליהם מרססים חומרים כימיים מסוגים שונים, כאשר המטרה היא ליצור אפקט חזק ומהיר. החומרים הכימיקליים בהם נעשה שימוש מאוד מסוכנים, וכתוצאה מכך הוא מאוד ממסטל וממכר. השימוש בנייס גאי עשוי לגרום לתופעות שונות ומגוונות, החל בתחושת אופוריה, דרך שלווה ורוגע ועד לתופעות כמו חמימות, פרצי צחוק ובמקרים פחות טובים – קצב לב מהיר, עוויתות, פגיעה בשיקול הדעת ובקואורדינציה, סחרחורות ועוד.

לשימוש בנייס גאי יש גם סכנות

רבים נוטים לחשוב שנייס גאי הוא סם "קל" ולכן לכאורה לא מסוכן, אך בפועל זהו אחד הסמים המסוכנים ביותר שישנם בנמצא, מהסיבה הפשוטה: אי אפשר באמת לדעת מה המרכיבים שלו, כל שקית כוללת תערובת של צמחים וחומרים סינתטיים במינונים שונים. לסם זה ישנה השפעה חזקה, הוא ממכר ובכוחו להשפיע באופן שלילי ולגרום לנזקים נפשיים וגופניים. אחת הסכנות הראשוניות היא התמכרות לסם, אשר נגרמת בשל העובדה שההשפעה שלו קצרה, מה שגורם להגדיל את המינון מאוד מהר. אולם מעבר לכך, סם זה יכול לכלול תופעות שונות ומגוונות כמו כאבי ראש, בלבול, דופק מהיר, כאבי בטן, הקאות, בחילות, קשיים בנשימה, אי שקט, לחץ דם גבוה, כאבים בשרירים ואף פסיכוזה ובעיות פסיכיאטריות כאלו ואחרות. לבסוף שימוש בנייס גאי גם יכול לגרום גם לפגיעה פיזית בטווח הארוך, שכן הוא מכיל חומרים כימיים מסוכנים, ובשימוש לא מושכל, סם זה עשוי להיות בעל פוטנציאל קטלני.

סימני התמכרות לנייס גאי

אם אתם שמים לב לסימנים הבאים, אצלכם או אצל אנשים יקרים לכם, מומלץ לפנות למרכז גמילה כדי לברר פרטים על תהליך גמילה מנייס גאי:

  • חוסר יכולת להפסיק ליטול את הסם
  • רגשנות יותר
  • התפרצויות
  • אישונים צרים או מורחבים
  • חוסר שליטה מוטורי
  • פגיעה בדיבור
  • רעידות
  • עוויתות
  • הזעות
  • איבוד קשר עם המציאות

גמילה מנייס גאי 

גמילה מנייס גאי זהו תהליך מורכב, ולכן הוא נעשה בשלבים, כל שכן בהתאמה אישית למצבו הספציפי של המטופל. בתחילה הגמילה מנייס גאי תהיה גופנית והדרגתית, היא תהיה מלווה על ידי רופא ונרקולוג מוסמך ובפעמים מסוימות יוחלט גם לתת תרופות כאלו ואחרות כדי להקל על תסמיני הגמילה. כמובן שמלבד התנקות פיזית מהסם, יש לבנות תכנית גמילה שתיתן מענה גם למצבו הנפשי וההתנהגותי של המטופל, כך שיהיה אפשר לטפל גם בנסיבות שהובילו להתמכרות, לרכוש כלים חדשים להתמודדות, לחזק את הביטחון העצמי ולבנות חיים מלאי משמעות.

כדי שהתהליך יהיה מיטבי מומלץ לפנות למרכז גמילה מקצועי בו פועל צוות רב תחומי של מטפלים אשר יכול לבנות עבורכם תכנית גמילה רב מערכתית ולספק את כל התנאים שאתם צריכים כדי לעלות על דרך המלך. במרכז גמילה תוכלו לקחת חלק בטיפולים פסיכותרפיים, קבוצתיים, משפחתיים או זוגיים וכן לקחת חלק בטיפולים ממגוון שיטות, כשאתם מקבלים ליווי סביב השעון לכל אורך תקופת הגמילה.

חשוב להיות מודעים לתסמיני הגמילה מנייס גאי

נייס גאי הוא סם מאוד ממכר וכתוצאה מכך גמילה ממנו תהיה כרוכה בתסמיני גמילה שחשוב להיות מודעים אליהם. למעשה, תסמיני הגמילה של נייס גאי נחשבים לקשים יחסית ומקבילים לתסמינים שמופיעים בעת גמילה מסמים קשים יותר כמו למשל קוקאין או הרואין, לרבות: אי שקט, עצבנות, הקאות, זיעה קרה, כאבי ראש ושרירים ובמקרים קיצוניים יותר יכולים להופיע גם תסמינים אלימים, פרצי זעם, תנודות במצב הרוח, דיכאון, חרדות ואף אובדנות.

יש לציין שגמילה זהו תהליך מורכב תמיד, אולם גמילה מנייס גאי לא פעם כוללת מרכיב נוסף והוא מרכיב פסיכיאטרי, שכן ישנם לא מעט מטופלים אשר מתחילים תהליך גמילה, כשהם סובלים מהפרעה פסיכיאטרית או פסיכוטית בשל השימוש. למרבה הצער, הפרעות אלו יכולות ללוות אותם בהמשך החיים, לכן מלבד טיפול בהתמכרות הפיזית לסם, יש גם לטפל בהתמכרות הנפשית, בנסיבות שהובילה לה, ובמצב הפסיכיאטרי שהתפתח עקב השימוש בסם, והכל בצורה מקצועית, מכילה ותוך ליווי מקצועי ואישי לכל אורך שלבי הגמילה.

אשפוז במרכז גמילה – האם זה הכרחי?

לגמילה מנייס גאי יש תופעות לוואי חמורות, לכן לא כדאי לעבור את התהליך לבד. מה גם שגמילה במרכז גמילה יכולה לספק מעטפת טיפולית שלמה ולאפשר למטופלים לקבל טיפול לכל ההיבטים של ההתמכרות, תוך מתן כלים מיטביים יותר להתמודדות עם אתגרי החיים ועם הנסיבות שהובילו אותם להתמכרות מלכתחילה. מרכז גמילה מהווה יתרון מהמון בחינות, והוא מתאים בעיקר למשתמשים "כבדים" או כאלו שצורכים את הסם כבר זמן ארוך, מה שאומר הגמילה שלהם מהסם עשויה להיות מורכבת ומאתגרת יותר משמעותית. 

במרכז גמילה, תהליך הגמילה מנייס גאי יהיה הדרגתי, מכיל ומותאם אישית כאשר הצוות המקצועי מספק ליווי ושואף להקל על התסמינים. כמו כן, המרכז מציע תנאים אופטימליים ומאפשר למטופלים להתנתק פיזית מחייהם הקודמים, לבחון את נסיבות חייהם מחדש ולקבל הזדמנות ליצור לעצמם חיים חדשים, ללא התלות בסם. יחד עם זאת, כאשר בוחרים מרכז גמילה, כן חשוב לבחור במקום שפועל כבר שנים בתחום, שיש בו צוות מיומן ובעל ניסיון בעל התמחות בכל הקשת הטיפולית, כדי לקבל את המענה הטוב והמדויק ביותר לצרכים שלכם.

מוזמנים לשתף:

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו