התמודדות עם קשיים רגשיים בגמילה

התמודדות עם קשיים רגשיים בגמילה

לעבור גמילה זו חוויה מאתגרת ומורכבת שבמהלכה המטופלים, נדרשים להתמודד עם שינויים פיזיים, כמו גם עם קשיים רגשיים והתנהגותיים, מה שיכול להוביל ללא מעט קשיים. בין אם מדובר בגמילה ממשככי כאבים ובין אם גמילה מכל חומר ממכר אחר, התמודדות רגשית נכונה חשובה להצלחת התהליך ולשמירה על תוצאות ארוכות טווח, שיחזיקו מעמד גם לאחר ההליך הטיפולי.

התמודדות עם הצפה רגשית בתהליך הגמילה

מטופלים שונים יכולים להתמודד עם הצפה רגשית לאורך תהליך הגמילה, מה שעשוי להשפיע באופן ישיר על רמת המוטיבציה. מכורים שמתמודדים עם רגשות כמו פחד, תסכול, חרדה ואשמה עלולים לחוות התדרדרות מהירה במצבם, במיוחד כאשר מדובר בגמילה ממשככי כאבים. רגשות אלו עשויים להתעורר עקב הקושי לשחרר את התלות בחומר ולעבור לשלב בחיים בו הם אינם תלויים בחומרים ממכרים כדרך התמודדות. 

בנוסף, תהליך הגמילה אף מאלץ את המטופלים להתמודד עם רגשות שהודחקו במשך זמן רב, והקושי הזה עלול לגרום להעצים את התשוקה לסם ואת ההצפה הרגשית. הרגשות עמם מתמודדים המטופלים קשורים לא אחת לחוויות חיים קשות, כגון טראומות מהעבר, מה שעשוי להחמיר את המצב. הגמילה מאלצת את המטופלים לעמוד מול אותם רגשות בצורה ישירה, וזה לא תמיד קל, לכן הם זקוקים לעזרה של מרכז גמילה.

התמודדות עם חרדה ודיכאון במהלך הגמילה

מטופלים בתהליך גמילה לא פעם מתמודדים עם רגשות כמו דיכאון וחרדה. רגשות אלו עשויים להופיע כתוצאה מהפסקת השימוש במשככי כאבים, במיוחד כאשר התרופות תפקדו אצל המטופלים כדרך לברוח מהמציאות ומהכאב הרגשי. לכן, לאורך תהליך הגמילה חשוב שהמטופלים יקבלו תמיכה נפשית, יעברו טיפול פסיכולוגי, וירכשו כלים קוגניטיביים-התנהגותיים שיעזרו להם לנטרל את הדפוסים השליליים, ולפתוח דף חדש.

זו הסיבה שתמיד מומלץ לעבור גמילה במרכז גמילה. מרכזי גמילה מציעים מעקב רפואי צמוד ויכולים להקל על תחושות הדיכאון והחרדה, כמו גם על תסמינים פיזיים הנלווים לגמילה, בהתאמה לצרכים הייחודיים של המטופל. במסגרת השהות במרכז המטופלים יפגשו עם פסיכותרפיסטים, ויעברו טיפול קבוצתי שבו יוכלו לשתף ולהקשיב לסיפורים דומים, כל שכן ילמדו טכניקות בריאות יותר להפחתת מתחים כגון מדיטציה ונשימות עמוקות.

חשיבות התמיכה החברתית והמשפחתית בגמילה

תמיכה חברתית ומשפחתית היא פן מרכזי בתהליך השיקום הרגשי של כל מטופל. רבים מהמטופלים שואבים כוח מהסביבה הקרובה שלהם, ויכולים להתמודד טוב יותר כאשר הם מקבלים הבנה והכלה מצד בני המשפחה והחברים הקרובים. מעטפת תמיכה של חברים ובני משפחה קרובים מאפשרת למכורים להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים הרגשיים שהם חווים והיא תתרום המון לתחושת המוטיבציה לאורך התהליך.

מערכת תמיכה תעזור להפיג את תחושת הבדידות והניכור שאנשים המתמודדים עם התמכרות חווים. כאשר המטופלים מוקפים באנשים שמאמינים בהם ומוכנים לעזור להם לאורך כל הדרך, הם חשים תחושות של ביטחון ומסוגלות, מה שמקל על ההתמודדות.

כלים מעשיים להתמודדות עם רגשות קשים

במרכז גמילה מקנים למטופלים כלים שונים שיכולים לסייע להם להתמודד עם רגשות קשים בצורה מיטבית. אלו יכולים להיות טיפולים התנהגותיים-קוגניטיביים אשר מציעים כלים לניהול רגשות כמו כעס, פחד או תסכול, ומלמדים את המטופלים כיצד לזהות את הטריגרים שעשויים להפעיל אותם ולגרום להם לנטוש את התהליך. 

אלו יכולים גם להיות כלים כמו מדיטציה, יוגה וטכניקות הרפיה נוספות אשר יועילו להפחתת הלחץ הנפשי, וילמדו את המטופלים כיצד להרפות, לנשום בצורה נכונה, או לחזק את המודעות העצמית שלהם בעת התמודדות עם אתגרים רגשיים.

הקשיים הרגשיים יכולים למקסם את הסיכון לחזרה לשימוש

אחד האתגרים המרכזיים בכל תהליך גמילה הוא הסיכון שהמטופל יחזור להשתמש בחומר הממכר. קשיים רגשיים, כמו תחושת בדידות, ייאוש או חוסר מטרה, עלולים להוביל את המטופל לחשוב שנטילת משככי הכאבים היא הפתרון היחיד שיכול להקל על הכאב הרגשי. לכן, במרכז גמילה עובדים על החוסן הנפשי של המטופלים. 

בניית חוסן נפשי ומודעות עצמית תשפר את היכולת להתמודד עם משברים בצורה בריאה ולא הרסנית. מרכז גמילה שמספק תמיכה רגשית ומעניק כלים אפקטיביים להתמודדות יכול למזער את הסיכון ולעזור למטופלים לחזור לחיים בריאים ונטולי התמכרות.

הדרך לשיקום רגשי מלא מתחילה במרכזי הגמילה של 'איזון' 

במרכז גמילה מרשת איזון מספקים מעטפת טיפולית רב טיפול מערכתית, כדי לעזור למטופלים להתמודד עם הקשיים הרגשיים הנלווים לתהליך הגמילה. גמילה מחומרים ממכרים, כמו משככי כאבים, היא תהליך מורכב שדורש התמודדות עם ההיבטים הפיזיים של הגמילה, כל שכן עם הרגשות והאתגרים הנפשיים שעולים לאורך התהליך.

הצוות המטפל במרכזי הגמילה של E-ZONE יודע לזהות את הקשיים הרגשיים של המטופלים ולהעניק את התמיכה הנכונה בזמן המתאים. מרכז גמילה E זון מציע גישה הוליסטית שמבינה את הצורך במתן פתרונות מותאמים אישית. המרכז שם דגש על טיפול רגשי במטרה לספק למטופלים כלים מעשיים לניהול הרגשות הקשים שצפים במהלך הגמילה, כל זאת, תוך הבנת המורכבות האישית והייחודית של כל מטופל. 

מעבר לכך, מרכזי הגמילה של איזון מעניקים סביבה תומכת, דיסקרטית ומקצועית, שמאפשרת למטופלים להרגיש בטוחים לאורך כל התהליך. עם שמירה על פרטיותם של המטופלים, לצד טיפול המותאם אישית לצרכיהם, ב- EZONE מספקים פתרון כולל בעל אחוזי הצלחה גבוהים המבוסס על ניסיון רב שנים בתחום. כאשר ישנו צוות מקצועי שלם ומוערך העומד לרשותם, המטופלים יוכלו לבנות לעצמם חוסן נפשי ולחזור לחייהם ללא התלות בסם.

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו