פעילות גופנית כטיפול משלים בגמילה ממשקאות אלכוהוליים

פעילות גופנית כטיפול משלים בגמילה ממשקאות אלכוהוליים

התמכרות לאלכוהול זהו מצב בריאותי, שיכול להשפיע משמעותית על איכות ואורח החיים של אלו המתמודדים עמו. למרבה המזל, זהו מצב בריאותי שניתן לטפל בו כדי להגיע להחלמה. יחד עם זאת, אחוז ניכר מהאנשים שפונים לגמילה מאלכוהול, יחזרו להשתמש בו תוך זמן קצר. לכן חוקרים ומומחים רבים מחפשים דרכים חדשות למנוע מהם לחזור אל הטיפה המרה בדרכים יעילות ובריאות, וכיום ישנן עדויות רבות לכך שפעילות גופנית יכולה לתפקד ככלי רב עוצמה בתהליך ההחלמה ולתפקד כטיפול משלים בעת גמילה מאלכוהול.

מה היתרונות של פעילות גופנית?

מומחים רבים מאמינים שפעילות גופנית סדירה יכולה לשמש כטיפול משלים בעת גמילה מאלכוהול. הסיבה לכך היא שלפעילות גופנית יש השפעה על אותם אזורים במוח שמושפעים מתרופות. למעשה, בדומה לתרופות, גם פעילות גופנית משחררת כימיקלים שתורמים להרגשה טובה כמו סרוטונין ודופמין ולכן פעילות גופנית יכולה לתרום בדרכים שונות ומגוונות לנגמלים מאלכוהול, כמו למשל:

  • שיכוך מתחים – במקום לשתות אלכוהול כדי להרגיע מתחים אתם יכולים לצאת לריצה. תהיה לכך את אותה השפעה על המוח, אך ריצה בריאה הרבה יותר לגוף. 
  • הפחתת חרדה, דיכאון ומתחים – במהלך גמילה מאלכוהול מתמודדים לא פעם עם תסמינים כמו דיכאן, חרדה ומתחים. פעילות גופנית יכולה למזער את התסמינים הללו. 
  • ריסון התשוקה לאלכוהול – בעת גמילה יכולה להופיע תשוקה עזה לשתות. פעילות גופנית יכולה להסיח את דעתכם או למזער את התשוקה הזאת.
  • התרחקות מטריגרים – שגרת אימונים יכולה לעזור לכם להימנע מאנשים, מקומות או מצבים שמזכירים לכם את השימוש בסם.
  • חשיבה בהירה יותר – הקפדה על ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר תעזור למוח שלכם לעבוד טוב יותר. הסיכויים שתחזרו לשתות יקטנו כאשר המחשבות שלכם יהיו מיטיבות.
  • שיפור איכות השינה – במהלך גמילה מאלכוהול זה טבעי לחוות נדודי שינה. פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לכם להירדם מהר וליהנות משנת לילה איכותית יותר במידה משמעותית.
  • שיפור הביטחון והערך העצמי – קל יותר לעבור חוויות מלחיצות כאשר אתם מודעים לערך שלכם ובטוחים בעצמכם. 

אילו תרגילים יכולים לעזור לתהליך הגמילה?

מחקרים שונים מצביעים על כך שפעילות גופנית אירובית ואימוני התנגדות יכולים לעזור לכם במלחמה נגד התמכרות. ישנם סוגים שונים של תרגילים אירוביים שתוכלו לשלב בשגרת החיים שלכם, בין אם באופן עצמאי, ובין אם במהלך השהות במרכז גמילה, בין היתר – הליכה, ריצה, שחיה, אגרוף, טיול רגלי, עבודה בגינה, ריקוד, אירובי מים ועוד. בנגזרת של תרגילי התנגדות או אימוני כוח תוכלו לבצע אימוני יוגה שונים, הרמת משקולות, שכיבות שמיכה, כפיפות בטן ועוד.

אם אתם מתחילים תהליך של גמילה, תמיד מומלץ לשלב פעילות גופנית בשלב מוקדם של הגמילה. אם אינכם בטוחים איך להתחיל, אתם יכולים להתייעץ עם הצוות של מרכז הגמילה, כדי שימליץ לכם על סוג הפעילות הספורטיבית הרצויה, כל שכן על מינונים מתאימים שיאפשרו לכם לצאת לדרך. כמו כן, ישנם מרכזי גמילה אשר משלבים פעילות גופנית במסגרת התכנית הטיפולית, שכן מבינים את הערך שיש לה עבור ריפוי והחלמה, כל שכן עבור אורח חיים בריא יותר. 

כמה כדאי להתאמן?

מומחים עדיין לא בהכרח יודעים מהו ה"מינון" המועיל ביותר. בכל מקרה, תמיד כדאי לשמור על איזון ולבצע פעילות גופנית מדי שבוע, כמה פעמים בשבוע. תוכלו לחלק את האימונים בדרכים שונות, אך ההמלצה היא לבצע פעילות למשך חצי שעה ביום, חמישה ימים בשבוע. ואם אתם נמצאים בתוכנית גמילה, בעזרת שילוב פעילות גופנית בשגרת היום תוכלו להתמודד טוב יותר עם תסמיני הגמילה השונים, כל שכן עם השתוקקות שלכם לאלכוהול ולסגל לעצמכם שגרת חיים בריאה יותר. 

אפשר גם לבנות תכנית סדירה עם מאמני כושר מיומנים, או למצוא מרכז גמילה שמציע פעילויות וטיפולים שונים במסגרת תכנית הגמילה כמו למשל יוגה, פילאטיס, הידרותרפיה וסוגים שונים של פעילויות ספורטיביות. כמובן, שתמיד כדאי להיות עם היד על הדופק ולשים לב שאינכם מחליפים התמכרות אחת באחרת. זכרו שיותר מדי מכל דבר אינו טוב, ופעילות גופנית אינטנסיבית מדי יכולה להעלות את הסיכונים לפציעות. לכן שמרו על המידה הנכונה גם כאן, זהו שיעור לחיים.

מרכז גמילה E-ZONE הכתובת שלכם במקרה של התמכרות

התמכרות לאלכוהול יכולה להשפיע על חייכם בדרכים שונות, ולכן כדי להיגמל עליכם לעלות על דרך המלך וללמוד כיצד להתמודד עם בעיות ואתגרים שצצים בחיים בדרכים ידידותיות יותר. פעילות גופנית יכולה להפוך לפתרון מעולה, במיוחד כאשר בונים שגרת אימונים מותאמת אישית ומשתלבים בתוכנית טיפולים הוליסטית שמספקת לכם את כל התנאים כדי לעבור גמילה בתוך הקהילה. 

השלב הראשון בדרך הוא לחפש מרכז גמילה. וכאן E-ZONE נכנס לתמונה. מרכז גמילה E-ZONE ממוקם בשטח פתוח באזור קיסריה, במרחק הליכה מהים, כשהוא מציע אווירה פסטורלית ומעטפת טיפולית שלמה, שתסייע לכם לעבור את שלבי הגמילה השונים בצורה מיטבית. הצוות במקום מורכב ממיטב אנשי המקצוע, ותוכנית הגמילה משלבת מגוון פעילויות גופניות כחלק מהתהליך, כמו למשל: יוגה, הידרותרפיה ופילאטיס. זאת לצד מדריכים צמודים שזמינים אליכם במהלך היום ומלווים אתכם לכל אורך השלבים השונים. 

המתחם היוקרתי כולל את כל מה שאתם צריכים כדי להתמסר לתהליך ההחלמה ועל מנת להחזיר את הגוף שלכם לאיזון! אז אם אתם או האנשים היקרים לכם מחפשים לעשות את הצעד הראשון, מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום לפרטים נוספים.

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו